Lycka Omsorg AB
Vi är ett samhällsengagerat privat företag med flerårig erfarenhet att utföra vård- och omsorg samt servicetjänster. Vi utgår från värdegrunden att du ska kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, hur du vill leva ditt nuvarande liv och hur du vill få det så bra som möjligt i framtiden. Vi är kvalitetscertifierade enligt ISO 9001:2015.
Inriktning, profil och kompetens
Vi har lång erfarenhet inom äldrevård, omsorg och service i hemtjänst. Personalen lyssnar på dig och respekterar din rätt att bestämma själv hur du vill få dina önskemål tillgodosedda. För att skapa trygghet för dig som kund erbjuder vi dig hjälp av samma personal, så långt det är möjligt, och som talar ditt språk. Vi planerar arbetet och hur det ska utföras tillsammans med dig.
Språkkunskaper förutom svenska
Somaliska, arabiska, bosniska, finska och teckenspråk (svenska)
Våra tjänster
Omvårdnad
Vi utför omvårdnad alla dagar i veckan klockan 7–22 enligt ditt biståndsbeslut. Vi besvarar trygghetslarm alla dagar i veckan klockan 7–22.
Om du har insatser på natten är det alltid personal från Örebro kommuns nattorganisation inom hemvården som kommer till dig oavsett vilken utförare som hjälper dig mellan 7–22.
Fixartjänst
Vi utför fixartjänst åt dig upp till fyra timmar/år.
Service
Vi utför serviceinsatser måndag–fredag klockan 8–17 enligt ditt biståndsbeslut.
- Fönsterputs.
- Inköp.
- Städning.
- Tvätt.
Tilläggstjänster/hushållsnära tjänster (tjänster som inte ingår i biståndsbeslut)
Utförs efter förfrågan.
Trygghet och bemötande
Vi bemöter dig med respekt, hänsyn, lyhördhet och respekt för din integritet. Vid behov är vi länken mellan dig och dina anhöriga.
Vi har kontinuerlig samverkan med ansvariga sjuksköterskor, arbetsterapeuter och biståndshandläggare inom Örebro kommun avseende kunder som är inskrivna i hemsjukvård, samt hantering av läkemedel och insulin och delegering av dessa. Du får en kontaktperson som du kan vända dig till när du har frågor och behöver hjälp.
Delaktighet och kontinuitet
Det är viktigt för oss att du själv är involverad och delaktig i din omvårdnad och service.
Vi ställer höga krav vid rekrytering av personal gällande kompetens, erfarenhet och personlig lämplighet. Vår målsättning är - så långt det är möjligt - att du ska mötas av samma personal och på de tider som vi kommit överens om.
Kontakt
Företagets namn: Lycka omsorg AB.
Besöksadress: Kryptongatan 8, 703 74 Örebro.
Postadress: Kryptongatan 8, 703 74 Örebro.
Telefon: 019-10 91 10.
Telefontider: kl. 7–15 helgfria vardagar.
E-post: info@lyckaomsorg.se.
Webbplats: www.lyckaomsorg.se
Verksamhetsansvarig: Sirpa Ljung, 019-10 91 10, info@lyckaomsorg.se.
Kontaktperson: Riitta Leppänen, 019‑10 91 10, info@lyckaomsorg.se.
Frågor, synpunkter och klagomål
Du kan kontakta oss under kontorstid på telefon 019-10 91 10 eller via e-post info@lyckaomsorg.se.
Frågor om val och omval?
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra orebro.se