Bokningsregler för idrottsanläggningar
Föreningar, företag och privatpersoner har möjlighet att boka idrottsanläggningar. För att få boka ska hyresgästen uppfylla kommunens krav för respektive kundkategori.
Under årets olika säsonger fördelas träningstiderna utifrån gällande prioriteringsordningar och riktlinjer. Tiderna som blir över efter fördelning av säsongstiderna öppnas upp för att bokas av alla som enstaka tider via Örebro kommuns bokningssystem.
Kundkategorier
Örebro kommun har flera olika kategorier/grupper av kunder. Vi ställer olika krav på de olika kundkategorierna för att boka tider i Örebro kommuns lokaler och idrottsanläggningar. För att boka lokaler och anläggningar måste du som kund vara registrerad och ha ett konto till Örebro kommuns bokningssystem, Interbook GO. Du registrerar dig enkelt direkt via Interbook GO.
Olika typer av bokningar
Det går att boka enstaka tider, tider som gäller varje vecka över en lägre tid via bokningssystemet. Därtill kan du söka tider för matcher och söka tider för arrangemang så som cuper och större tävlingar.
Prioriteringsordning och riktlinjer
Prioriteringsordning och riktlinjer för de olika idrottsanläggningarna kan du läsa om här.
Säsonger för de olika idrottsanläggningarna
De olika idrottsanläggningarna har skiftande säsonger beroende på vilken verksamhet som i huvudsak bedrivs i idrottsanläggningen. Säsongsperioden för de olika idrottsanläggningarna är generella och kan ibland skifta beroende på väder, ombyggnationer eller tillgång till exempelvis is. Fördelning av säsongstider sker inom den angivna säsongsperioden enligt de prioriteringsordningar och riktlinjer som finns för varje säsong.
Åtkomst till lokal och idrottsanläggning
Inpassering till kommunens lokaler och idrottsanläggningar sker på olika sätt. Det vanligaste är ett passersystem som kräver en tagg som kopplas till bokade tider.
Information och kontaktuppgifter till respektive lokal eller idrottsanläggning finns på bokningsbeskedet.
Förhållningsregler vid hyra av lokal och idrottsanläggning
De förhållningsregler som gäller vid hyra av lokal och idrottsanläggning kan du läsa här.
Avbokning och justering av bokade tider
Bokade tider kan ibland behöva justeras utifrån vilket lag som använder tiden. Reglerna för att ändra bokat datum och för att avboka ser olika ut.
Stängning av lokal och idrottsanläggning
Örebro kommun har rätt att bryta en säsongsbokning eller stänga en lokal eller idrottsanläggning vid exempelvis lovdagar, arrangemang, renovering och reparationer, skadegörelse, misskötsel, inbrott eller på grund av väderförhållanden. Örebro kommun är inte skyldig att ersätta utebliven verksamhet vare sig ekonomiskt eller med annan lokal eller idrottsanläggning.
Betalning av bokad lokal eller idrottsanläggning
Fakturering görs månadsvis och fakturan skickas ut via post men går även att få som e-faktura. Anmäl e-faktura genom att kontakta Servicecenter på 019-21 10 00 eller servicecenter@orebro.se.
Avstängning av hyresgäst
Örebro kommun har rätt att stänga av en hyresgäst om hyresgästen inte följer kommunens bokningsregler eller har en hyresskuld till kommunen. För frågor kring betalning av skulder kontakta Servicecenter på 019-21 10 00 eller
servicecenter@orebro.se.
Publicerad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra orebro.se