Akita Omsorg

Logotyp Akita omsorg

Vid Akita Omsorg strävar vi efter att säkerställa att varje individ får den bästa möjliga vården. Genom en personcentrerad approach och noggrant planerade åtgärder anpassade efter dina behov, strävar vi efter att bevara din värdighet och självständighet. Hos oss är din trygghet och komfort vår högsta prioritet.

Område: Hela Örebro kommun

Organisationsform: Aktiebolag

Uppgifterna i tabellerna uppdaterades i september 2024.

Om utföraren Akita Omsorg

Aktiva i andra kommuner

Nej

Antal hemtjänstkunder i Örebro

63

Om utförarens anställda

Antal anställda

40

Antal tillsvidareanställda

12

Antal tillsvidareanställda undersköterskor

11

Språkkunskaper som talas flytande förutom svenska

Bosniska/ kroatiska/ serbiska, engelska, somaliska, spanska.

Kontinuitet

Antal personal som en hemtjänstmottagare möter under 14 dagar, medelvärde

10,92

Kvalitet och kundnöjdhet

Här kan du ta del av den senaste brukarundersökningen och kvalitetsuppföljningen för utföraren. Brukarundersökningen görs av Socialstyrelsen varje år, men resultatet redovisas endast om verksamheten hade minst sju svarande. Uppföljningen av kvalitetskrav görs vart tredje år.

Verksamhetsmål

Att säkerställa högkvalitativ vård, genom noggrant planerade åtgärder och kontinuerlig utvärdering av vården vi tillhandahåller.

Att främja självständighet och värdighet, även vid omfattande vårdbehov.

Att kontinuerligt utvärdera och förbättra vår verksamhet med hjälp av ett genomarbetat kvalitetssystem.

Att erbjuda en god arbetsmiljö i en ekonomiskt stabil verksamhet.

Våra tjänster

Omvårdnad

Vi utför omvårdnad alla dagar i veckan klockan 7–22 enligt ditt biståndsbeslut. Vi besvarar trygghetslarm alla dagar i veckan klockan 7–22.

Om du har insatser på natten är det alltid personal från Örebro kommuns nattorganisation inom hemvården som kommer till dig oavsett vilken utförare som hjälper dig mellan 7–22.

Fixartjänst

Vi utför fixartjänst åt dig upp till fyra timmar/år.

Service

Vi utför serviceinsatser måndag–fredag klockan 8–17 enligt ditt biståndsbeslut. Följande erbjuds:

  • Fönsterputs
  • Inköp
  • Städning
  • Tvätt

Tilläggstjänster/hushållsnära tjänster (tjänster som inte ingår i biståndsbeslut)

Vi erbjuder även tjänster med Rut-avdrag.

Godkänd leverantör

Kontakt

Företagets namn: Akita Omsorg
Adress: Törngatan 6, Örebro
Telefon: 090-690 70 72
Telefontider: Vardagar kl. 8–16
E-post: marie@akitaomsorg.se

Verksamhetsansvarig: Marie Björklund, 070-931 74 59, marie@akitaomsorg.se
Kontaktperson: Marie Björklund, 070-931 74 59, marie@akitaomsorg.se

Frågor, synpunkter eller klagomål

Vi välkomnar och uppskattar din feedback! Din åsikt är viktig och hjälper oss att förbättra våra tjänster. Tveka inte att kontakta oss med dina synpunkter, förslag eller beröm. Vi lyssnar och arbetar tillsammans med dig för att göra din upplevelse hos oss ännu bättre. Du kan kontakta oss genom att ringa eller skicka e-post till vår personal.

Vill du lämna en synpunkt eller ett klagomål direkt till Örebro kommun kan du använda kommunens webbformulär Lämna en synpunkt, eller kontakta Servicecenter via 019‑21 10 00 eller servicecenter@orebro.se.

Mer information om utföraren

Läs mer på utförarens webbplats.

Senast uppdaterad:
Publicerad: